startzrozumem.pl

Blog tematyczny o biznesie i finansach

Marketing

Audyt strony internetowej – czym jest i jakie są jego rodzaje?

Audyt strony internetowej – czym jest i jakie są jego rodzaje?

Audyt strony internetowej jest dość obszernym pojęciem, które może sprowadzać się do szczególnego rodzaju analizy lub kompleksowego zbadania stron internetowych. Przede wszystkim dobrze skonstruowana i perfekcyjnie działająca strona internetowa to jedno z najważniejszych narzędzi każdej firmy.

Na czym polega audyt strony internetowej?

Audyt z pewnością jest niezależną oceną strony internetowej, która wykonywana jest przez firmę zewnętrzną. Pozwala on ustalić zarówno mocne jak i słabe punkty strony pod kątem wymagań algorytmów wyszukiwarek internetowych. Audyt jest bardzo ważny dla indeksowania strony, ponieważ indeksacja Google polega na określeniu słów kluczowych, ich konkurencyjności i częstotliwości występowania.

Audyty stron internetowych są podstawą do właściwego indeksowania i optymalizacji strony. Dają one możliwości wyeliminowania błędów, sprawdzenia atrakcyjności tekstów oraz czasu ładowania strony. Głównym celem audytu jest szczegółowe przeanalizowanie elementów, które wpływają na widoczność w wynikach wyszukiwania. Audytu nie należy jednak mylić ze strategią, na której opiera się pozycjonowanie strony. Bardzo często audyt stron www. obejmuje analizę pod kątem graficznym, czyli to czy jest ona estetyczna, ma odpowiednio dobrane kolory oraz reklamowym – czy nie posiada zbyt wielu natarczywych reklam.

Jakie są rodzaje audytów stron internetowych?

Strona internetowa bez wątpienia może zostać poddana różnym typom audytów, które dopasowane są do konkretnych potrzeb i problemów. Głównymi rodzajami, które są wyróżniane to:

– weryfikacja marketingowa, inaczej nazywana biznesowymi,
– audyty prawne,
– audyty IT.

Nadzory marketingowe odnoszą się przede wszystkim do tego, w jaki sposób funkcjonowanie strony wpływa na obroty firmy. Badanie to polega na analizie strony pod kątem optymalizacji w zakresie wymogów wyszukiwarek lub też zachowań użytkownika. Przeprowadza się je przez ekspertów, którzy wyłapują wiele istotnych błędów. Nadzory prawne polegają na sprawdzeniu strony internetowej pod kątem zgodności z prawem. Ostatni rodzaj, czyli audyt IT wiąże się z zagadnieniami czysto informatycznymi. Polega on na sprawdzeniu parametrów technicznych strony i wyszukiwaniu błędów, które mogą obniżać uzyskiwane wyniki.

Jakie korzyści wynikają z audytu stron internetowych?

Audyt strony internetowej

Audyty stron internetowych powinny być przeprowadzane w momencie umieszczania strony w internecie oraz spadku odsłon na stronie już istniejącej. Dobrze przeprowadzona diagnoza strony pozwala na:

– zwiększenie ilości słów kluczowych,
– lepsze dostosowanie strony do algorytmów wyszukiwarki,
– zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
– uzyskanie lepszego wyniku w wyszukiwarkach internetowych.

Dodatkowo audyty stron internetowych poprawiają funkcjonalność strony, dzięki czemu właściciel otrzyma idealną witrynę, która zachęci użytkowników do jej zgłębienia. Nie będzie ona odstraszała skomplikowaną strukturą i nawigacją. Audyt strony internetowej pomaga więc na zoptymalizowanie witryny, co będzie sprzyjać zwiększeniu się ilości wejść i odwiedzin na stronie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.